Cum alegem planul de tratament?

Deciziile pe care trebuie să le luăm în realizarea planului de tratament sunt uneori multiple și trebuie să ținem cont de mulți factori.

Majoritatea pacienților se confruntă cu probleme minore – carii simple sau complexe, breșe edentate (dinți lipsă), însă există pacienți care se confruntă cu probleme mai ample – parodontite în diferite stadii, cu sau fără resorbții osoase, ocluzii defectuoase, dinți incluși, breșe edentate extinse, etc.

Fiecare specialist are o metodologie de lucru și respectă anumite protocoale sau principii. Tratamentul unui pacient poate uneori să fie diferit de la un medic la altul. De ce?

  • În primul rând se întâmplă acest lucru deoarece tehnologia și progresul din medicina dentară ne oferă o paletă largă de soluții
  • În altă ordine de idei există foarte multe specializări cu foarte multe soluții și uneori ești nevoit să alegi pe ce vrei să te axezi
  • Ce este și mai important? Pacientul. Planul de tratament se stabilește luând în considerare starea de sănătate, aspectul țesuturilor și structurilor din cavitatea bucală, obiceiurile/viciile, doleanțele precum și finanțele pacientului!

Specialiștii în domeniul stomatologiei sunt la fel de diferiți precum pacienții care trec pragul unui cabinet stomatologic. La ora actuală există soluții aproape pentru orice problemă întâlnită la nivelul cavității bucale, trebuie doar ca pacientul să fie mulțumit, să înțeleagă și să accepte un plan de tratament propus!

Planul de tratament se stabilește în urma unei discuții sincere dintre pacient și medicul stomatolog! Dacă un plan de tratament nu vi se pare adecvat, puteți cere să vi se dea alternative, iar în final, e dreptul pacientului la o a 2-a opinie! Cel mai important e ca finalul să fie acceptat și să aducă împlinire atât pentru pacient cât și pentru specialist! Acest lucru se întâmplă când există încredere și comunicare sinceră!

Un zâmbet sănătos este un zâmbet frumos!

Dr. L

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *