Medicamentele și reacțiile lor la nivelul cavității bucale

Medicamentele pot da reacții vizibile la nivelul cavității orale, astfel că medicul stomatolog poate uneori să deducă tratamentul medicamentos al pacientului.

Este foarte important să comunicați medicului toată schema de tratament pentru a vă putea ghida în anumite probleme apărute la nivel oro-dentar! Chiar și cele mai comune medicamente, cum ar fi aspirina, pot da reacții la nivel bucal!

Care sunt manifestările la nivel bucal?

Xerostomia, lipsa de salivă, este produsă de medicamente antidepresive, antipsihotice, antihipertensive, antihistaminice, anticolinergice. Xerostomia se poate complica cu infecție candida, pierderea dinților. Igiena dentară și controlul stomatologic efectuat periodic sunt extrem de importante!

Tumefierea mucoasei orale la penicilină, aspirină.

Ulcerații nespecifice după administrarea de antineoplazice, barbiturice, salicilați, tetracicline, contactul direct al aspirinei cu mucoasa orală.

Leziuni veziculo-buboase care pot fi cauza administrării de alopurinol, beta blocante, propranolol, carbamazepin, litium, antibiotice, barbiturice, salicilați, clorpromazină, chinidină, streptomicinp, antireumatice, medicamente cardiovasculare.

Mucozite veziculo-ulcerative nespecifice la administrarea de antiinflamatoare non-steroidale

Pigmentare după antimalarice, tranchilizante, estrogeni, etc.

Lărgirea gingiei după administrarea de blocante ale canalelor de calciu (diltiazem, felodipin, nifedipin, verapamil), ciclosporină, fenitoin, antiepileptice. => apare la 1-3 luni de tratament și igiena orală riguroasă încetinește dar nu oprește leziunile gingivale, de cele mai multe ori ajungându-se la gingivectomie.

Osteonecroza maxilarului, reacție adversă la administrarea de bifosfonat, medicament folosit în tratamentul osteoporozei, metastazelor oasoase.

Un zâmbet sănătos este un zâmbet frumos

Dr. L

Leave a Reply