Alimentația pentru o dantură sănătoasă

Majoritatea adoptă o alimentație echilibrată pentru un corp armonios, însă o alimentație echilibrată și sănătoasă aduce beneficii și dinților. Cum?

În primul rând trebuie să știți că toate aparatele și sistemele (ex. digestiv, reproducător, muscular, respirator, etc ) corpului nostru sunt unite într-un circuit. Dacă unul este blocat sau deficitar, se va îngreuna sau bloca ciclul normal de funcționare a tuturor sistemelor și aparatelor organismului nostru. În concluzie, vă sfătuiesc, să vă informați cu privire la dieta urmată pentru a căuta beneficiile întregului corp, nu doar a unui segment din acesta.

Ce legătură există între dinți și alimentație?

Pe lângă moștenirea genetică, alimentația joacă un rol foarte important în dezvoltarea noastră osoasă. Dieta noastră zilnică, în special dieta copiilor, trebuie să conțină vitamine (în special Vit. D și K), minerale, apă. Pe lângă prea-bine cunoscutul Calciu mai sunt o mulțime de elemente esențiale unei bune dezvoltări osoase. De ce ne interesează suportul osos? Pentru că dinții noștri sunt ancorați în os – maxilar și mandibulă. Deci ce alimente sunt recomandate? Somon, alune, nuci, varză, ouă, carne, avocado, unt, brânză, iaurt, lapte. Toate aceste alimente conțin vitamina A, D, E și K care sunt esențiale pentru creșterea organismului.

Studiile au demonstrat că zahărul constituie cel mai important factor în dezvoltarea cariilor. Consumul restricționat al zahărului din timpul celui de-al doilea război mondial s-a concretizat într-un număr mic de carii dentare, iar după ridicarea restricției acestea au crescut semnificativ. Concluzia? Diminuarea sau eliminarea zahărului liber. Termenul de ‘zahăr liber’ este utilizat pentru a se referi la toate monozaharidele și dizaharidele adăugate alimentelor de către producător, bucătar sau consumator, plus cel prezent în miere, sucurile de fructe și siropuri. Termenul exclude zahărul prezent natural în fructe, legume și lapte.

Consumul excesiv de sucuri carbogazoase, vin, dulciuri, fructe acide și sucul de fructe, în special limonada provoacă eroziunea smalțului care duce la apariția cariilor, la îngălbenirea dinților, la schimbarea formei lor și la subțierea stratului de smalț, adică la sensibilitatea dentinară crescută. Află aici cum să eviți acest lucru. Există și fructe care albesc dinții: căpșunile, coaja de portocală. Ele conțin enzime care îndepărtează petele.

Ceapa este bogată în compuși ai sulfului cu puternice caracteristici antibacteriene, care ucid bacteriile ce dăunează dinților și gingiilor. Semințele de susan, nemăcinate, dizolvă placa becteriană și curăță dinții!

O alimentație bogată în fructe, legume și alimente cu cereale integrale, amidon și săracă în zahăr liber și grăsimi este posibil să îmbunătățească multe aspecte ale cavității orale, inclusiv prevenirea cariilor dentare, situația parodontală, bolile infecțioase orale, precum și cancerul oral.

Alimentația sănătoasă necesită uneori multe idei de feluri de mâncare sau multe ingrediente necunoscute. Avem internetul la dispoziție pentru a alege cea mai bună variantă de mâncare pentru noi. Unul dintre site-urile de mâncare pe care îl urmăresc cu drag și din care mai “fur” rețete sănătoase este Culinary Rainbow. Nu neglijați sănătatea organismului vostru! Inspirați-vă, documentați-vă, fiți sănătoși!

Un zâmbet sănătos este un zâmbet frumos!

Dr. L

4 thoughts on “Alimentația pentru o dantură sănătoasă

Leave a Reply